ציוד להדרכה רפואית

ציוד להדרכה רפואית

ציוד להדרכה רפואית מסייע לקורסיסטים והמשתלמים בתחום העזרה הראשונה להתנסות בפעולות טיפול והחייאה, תוך שהם מיישמים ומתרגלים אמצעים שישמשו אותם בשטח בזמן אמת. במרכז לרפואת חירום תוכלו לרכוש מגוון אמצעים, מכשירים ומוצרים המשמשים להדרכות רפואיות, לתרגול, ריענון, למידה והתנסויות מעשיות.

ציוד להדרכה רפואית במגוון מקומות

המפגש הראשון של רובנו עם תחום העזרה הראשונה, או בפרט עם הציוד המאפיין אותו, מגיע בדרך כלל לקראת סיום התיכון בואכה הטירונות. אז אנחנו נפגשים לראשונה עם בובת ההחייאה המפורסמת "אנני" ועם אמצעים נוספים המשמשים חובשים ומגישי עזרה ראשונה בזמני אמת ומצבי חירום.

אלא שישנם מעגלים רבים ונוספים בהם אנו צפויים להשתמש בציוד להדרכה רפואית: בתי ספר רבים נוהגים להשתמש בשלד אנטומי כאמצעי המחשה בשיעורי מדעים או ביולוגיה, בפגיות וחדרי מיון לילדים מקובל לבצע הדרכות החייאה להורים הטריים תוך שימוש בבובות תינוק מתאימות ובלימודי הרפואה נפוצים שלל הדגמים האנטומיים, המדמים איברי גוף עד לפרטים הקטנים.

 

מי זקוק לציוד הדרכה רפואית?

דוגמאות אלו ועוד רבות אחרות הן ככל הנראה התמצית שבתמצית של גופים ומוסדות שזקוקים לציוד להדרכה רפואית. יתרה מכך – ככל שעולה הצורך להתמקצע ולהכשיר אנשים נוספים בתחום העזרה הראשונה ומתן טיפול רפואי מיידי עד להגעת צוותי רפואת החירום, עולה הצורך בציוד מגוון ואיכותי שיסייע להבנת הפעולות הנדרשות ולעבודה המעשית מול פצועים ונפגעים בשטח.

כיום ישנם גופים רבים המחייבים בהכשרה רפואית בסיסית ובידע בסיסי במתן עזרה ראשונה: צוותי הוראה וגננות, ספורטאים ומאמנים, שוטרים, עובדים בגופים ציבוריים, עובדי מפעלים ומתחמים לוגיסטיים, אנשי כוחות הביטחון, מאבטחים בחלק מהמקומות ועוד.

 

העברת הכשרות הכוללות ציוד להדרכה רפואית

רבבות משתתפים בקורסי עזרה ראשונה למיניהם מידי שנה ורוכשים ידע נדרש לטיפול במקומות עבודה, בסביבת ילדים, במתחמי ציבור וכן הלאה. הקורס מעניק ידע וכלים המאפשרים להגיש עזרה רפואית בסיסית ומיידית בעת הצורך ולהתמודד עם פגיעות גוף שמצריכות טיפול מהיר, עוד לפני שכוחות ההצלה הגיעו למקום.

קורס עזרה ראשונה כולל לימודי ביצוע החייאה ופעולות מצילות חיים, אבחון סימפטומים ומתן מענה מהיר עבורם, טיפול בפציעות גופניות, נקעים ושברים, נזקי התייבשות, כוויות ועוד.

תכני הקורסים וההדרכות הרפואיות יכולים להיות מגוונים מאוד וזאת על פי היקף הלימודים הנדרש וההתמקצעות הרלוונטית. ישנן תוכניות הדרכה שמתמקדות בהגשת עזרה ראשונה בלבד, בעוד שאחרות יתמקדו במערכות גוף או סוגים מסוימים של פציעות אפשריות.

ישנן הדרכות שכרוכות בלימודי הנשמה והחייאה, סכמות, חבישות וטכניקות לחבישה וקיבוע, מתן עירויים והזרקת נוגדנים, טיפול מתאים לכוויות, מבוא לרפואה ואנטומיה, פיזיותרפיה, רפואה משלימה, השתלמויות בתחומים אוטואימוניים ועוד.

 

היכן ניתן לעבור הדרכות רפואיות?

כל קורס מציע תכנים רלוונטיים בהתאם לרמת וסוג ההכשרה הנדרשת, כאשר בסיס רוב ההדרכות הוא פעולות ההחייאה והצלת חיים – פעולות רלוונטיות לכל תחום ובכל זמן נתון. המטרה בהדרכות המבוצעות היא לוודא שישנה מספיק בקיאות בקרב אנשים שנמצאים בקרבת מקום כדי לטפל או להגיש עזרה לאחרים ולכן חלק מהאחריות הניהולית במקומות עבודה, מתחמי ציבור וארגונים תהיה לדאוג להעברת הדרכות מתאימות אחת לתקופה.

במרכז לרפואת חירום תוכלו להזמין ולהשתתף גם בקורסי עזרה ראשונה, הדרכות והכשרות שמועברות על ידי אנשי מקצוע, מרצים ומדריכים מהשורה הראשונה. אפשרות זו עומדת במקביל לרכישת ציוד מגוון ואיכותי להדרכה רפואית, לטובת מוסדות, ארגונים, עסקים והתאגדויות המעוניינים בציוד אישי לטובת פעילותם השוטפת.

 

ציוד להדרכה רפואית – בובות לתרגול החייאה

תרגול פעולות ההחייאה הוא כאמור האקט הבסיסי ביותר שנלמד ברוב ההדרכות הרפואיות, כך שכל מקום שיעביר הכשרה שכזו יזדקק לציוד המתאים.

הבובה הנפוצה בישראל ובעולם לתרגול החייאה היא בובת "אן" – בובה שפותחה על ידי מספר אנשי מקצוע אירופאיים מתחומי הרפואה והצעצועים שחברו לשם כך. בובת "אנני" מספקת כיום את הפלטפורמה הטובה והמתבקשת להעברת הכשרות וסימולציות לאנשי מקצוע בתחומים רפואיים בכל הרמות וכ-300 מיליון אנשים ברחבי העולם הוכשרו להחייאה באמצעות בובה זו, על פי ההערכות.

אם תהיתם לעצמכם לגבי פניה האנושיים מאוד של הבובה, דעו שהן לא מקריות. תווי הפנים של אנני מתבססים על פניה של דמות המופיעה ביציאת אמנות מהמאה ה-19 – נערה אלמונית שנמצאה מתה בשנת 1880 והוסכם על ידי הרופאים כי התאבדה. פניה היפים של הנערה הקסימו את הפתולוג שהחליט לשמר אותן על ידי יצירת העתק משעווה.

 

בובות לתרגול אינטובציה

אינטובציה (צנרור) היא פעולה רפואית מורכבת ועל כן מדובר בציוד הדרכה שמשמש בעיקר תחומי רפואה מקצועיים יותר. בובות אלו מאפשרות החדרת צינורות לאיברי גוף שונים על מנת להעניק טיפול או לבצע אבחון כלשהו. למשל החדרת צינור טובוס לתוך קנה הנשימה, או לדופן הקיבה לצורך נטילת דגימה. כאן ניתן למצוא גם בובות רבות של ילדים ותינוקות, המספקות דימוי יעיל יותר לטיפול בילדים ובפעוטות "על אמת", מחוץ לכיתת ההדרכה.

רוב הבובות בנויות כחצי גוף (ראש + טורסו בלבד) וכוללות נתיב אוויר יחד עם איבריו האנטומיים (כמו שיניים, לשון, ענבל, לוע, שקדים וכד'), חלקן מגיעות עם פידבק ויזואלי ועם האפשרות לערוך אינטובציה גם דרך האף. חיוויים שונים ישקפו את פעולת הצנרור והאם היא מבוצעת בהצלחה. דוגמא לבובה לתרגול אינטובציה.

 

שלד אנטומי של גוף האדם ומודלים אנטומיים נוספים

גוף האדם הוא פלא הנדסי מדהים, אך מורכבותו רבה וכוללת שלל פרטים, תפקידים ותהליכים. גופנו מכיל כ-200 עצמות, 650 שרירים שונים, 79 איברים וכמות כלי דם בהיקף בלתי נתפס.

את גוף האדם ומערכותיו חוקרים כבר למעלה מ-2,000 שנים. המצרים העתיקים נחשבים היסטורית לחוקרים הקדומים ביותר שידועים למדע ומאז הלך והתפתח עולם החקר גם בקרב מדענים, רופאים מקומיים ואפילו אמנים מן הגדולים והידועים בעולם. דה וינצ'י למשל, ביסס חלק אדיר מיצירותיו על מראה אנטומי מדויק של גוף האדם.

הגוף הוא השיעור הראשון שנלמד בקרב סטודנטים לרפואה והמבוא ללימודי אנטומיה ופיזיולוגיה. כדי להבין אותו, משתמשים המון בשלד אנושי ומודלים אנטומיים שממחישים את מבנה מערכות מורכבות כמו הלב, הריאות, הכבד, המעי, המוח ועוד.

כדי להעביר את התכנים הללו בצורה מוחשית, יעילה וגם מעניינת מאוד, נהוג להשתמש במודלים אנטומיים שכאלה ולהעביר באמצעותם שיעורים והדרכות מתאימות. כיום הטכנולוגיה מאפשרת לצוותי הרפואה ולטכנאים לקבל הכשרה מתאימה גם לטכניקות הדמיה שונות, חלקן נלמדות אף הן על מודלים אנטומיים שונים.

הסיבה לכך היא משום שלא די בלימוד עצמות ושרירים וישנו צורך להבין איך כל אזור מתנהג ומדוע המבנה שלו בנוי כפי שבנוי. מדובר בידע הכרחי עבור כל אדם שמתעסק בגוף האדם, ממאמן הכושר ועד למוכר בחנות האביזרים האורתופדיים.

 

הרבה יותר מציוד להדרכות רפואיות

המרכז לרפואת חירום מזמין אתכם לזירה המקצועית והמתקדמת בישראל בתחום רפואת החירום וצרכיה. כאן תוכלו לרכוש ציוד רפואי מתקדם לרבות דפיברילטורים ומכשירי החייאה נוספים, ציוד רב להדרכה רפואית, ערכות עזרה ראשונה, מכשור לאמבולנסים, הכשרות להגשת עזרה ראשונה וביצוע פעולות מצילות חיים, גיוס צוותי חובשים ומאבטחים לאירועים, טיולים, כנסים ועוד.

החברה מתגאה להיות היבואנית הבלעדית בישראל של חברת Allied – היצרנית הבינלאומית שמוצריה מאיישים את מעבדות החלל של סוכנות החלל האמריקאית NASA בנוסף להיותה הבחירה של לקוחות כמו צהל, מד"א, משרד החינוך, משרד הביטחון, התעשייה האווירית, רט"ג ועוד. פנו אלינו ונשמח לתת לכם שירות מקצועי לכל צורך ברפואת החירום.

לשמיעת הטקסט הקליקו: