החייאת השופט דאוד סוהיל במשחק טורניר הוותיקים באמצעות דפיברילטור

הנדון: החייאת השופט דאוד סוהיל במשחק טורניר הוותיקים באמצעות דפיברילטור ה-PowerHeart G3

גדי שלום רב,

במרץ 2008 במהלך משחק וותיקים שנערך באצטדיון נשר בין קבוצות הוותיקים של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, התמוטט שופט המשחק דאוד סוהיל, איבד את הכרתו כתוצאה מצניחת לשון ועבר אירוע דם לב.

חייו של השופט נצלו ללא ספק כתוצאה מהמענה המהיר של דר' ברבר, רופא מכבי חיפה, וצוות הפיזיו-תרפיסטים אשר ביצעו החייאה בשופט באמצעות דפיברילטור אוטומטי PowerHeart G3 – של המרכז לרפואת חרום.

על פי נתוני ההחייאה בהם מחזיק דר' ברבר נדרש המכשיר לבצע שוק בודד באמצעותו חזר קצב ליבו של השופט מדם לב לקצב נורמאלי. בעקבות הטיפול, עבר דאוד סוהיל צנתור וכיום מתפקד וחזר לפעילות מלאה. זהו המקרה הראשון בעולם שבו ספורטאי מתמוטט במהלך משחק רשמי, לוקה בדום לב ויוצא מזה בחיים לתפקוד מלא.

ברצוני לשבח את החלטת רופאי איגוד הכדורגל, עבור נבחרות הכדורגל הלאומיות, ואת החלטתם של רוב קבוצות ליגת העל להצטייד במכשירי ההחייאה מדגם PowerHeart G3. ההוכחה בשטח של יעילות מכשיר זה הינה תוצאה של מספר תכונות משולבות לרבות פשטות הפעלה יוצאת דופן, אלגוריתם מתוחכם, שוק חשמלי יעיל במיוחד.

המכשיר הודגם בפני באופן אישי ואף הפעלתי אותי בעצמי. נוכחתי לדעת כי לחצן הפעלה בודד, בשילוב עם דיבוב פשוט, אלקטרודות מחוברות מראש, ידית אחיזה אינטגראלית ועליונות טכנית מובהקת, מאפשרים למשתמש הלא מיומן לבצע את הפעולות הקריטיות בזמן קצר ובמינימום טעויות אם בכלל.

הטכנולוגיה המוצהרת של היצרן, אשר נבחנה על ידי רופאינו ונמצאה כטובה ביותר, מבטיחה ברמת הסבירות הגבוהה ביותר את מוכנות המכשיר להפעלה ברגע האמת, לצד דיוק האבחון ובטיחות ההפעלה שהם נדבך חשוב נוסף של המכשיר.

זאת בנוסף להדרכות אשר בוצעו על ידכם לקבוצות הכדורגל ולנבחרת על הצד המקצועי ביותר ואשר להערכתנו חשובות אף הן להצלחת ההחייאה.

כיו"ר איגוד השחקנים וכצופה במגרש אין לי אלא לסיים בדבריו של דר' ברבר לאחר ביצוע ההחייאה: "מזל שהצטיידנו במכשיר הזה", ולהצטרף לתשבחות לפעולת המכשיר.

אני ממליץ לכל מי שחיי אחרים תלויים בו להצטייד במכשיר דפיברילטור למענו ולמען הקרובים אליו.

בכבוד רב, אריה אלטר

יו"ר ארגון שחקני הכדורגל.

לשמיעת הטקסט הקליקו:

כתבות נוספות