איחוד הצלה החייאה מוצלחת

נדיר: שב להכרה תוך כדי החייאה בזירה והודה אישית למתנדבי 'איחוד הצלה'

כל החייאה שמסתיימת בהחזרת דופק ונשימה היא מרגשת מבחינת כוחות ההצלה.

אלא שאירוע ההחייאה אליו הוזעקו חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' בסוף השנה האחרונה, היה מפתיע ומרגש במיוחד.

ביום חמישי האחרון של שנת תשע"ב הוזעקו חובשי 'איחוד הצלה' לטפל באדם שהתמוטט ברציף תחנת 'רכבת מרכז' בתל אביב.

שניים מהחובשים, דן גילדוני ובנג'י המלסדורף, עובדים בבורסת היהלומים הסמוכה והגיעו למקום תוך רגעים. לאחר מכן הגיעו למקום המתנדבים סמי שטרית ויוסי טיטלבוים מסניף תל אביב ובני ברק.

המתנדבים הפעילו את מכשיר הדפיברילטור שברשותם ולאחר דקות אחדות של החייאה ועיסויים, חזר האיש להכרתו ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים 'איכילוב'. הפרמדיקים שהגיעו למקום אמרו לאיש שהוא "חייב את החיים שלו לדפיברילטור של 'איחוד הצלה'".

למחרת בבוקר הגיעו שלושה מהחובשים שהצילו את האיש, אנטולי שטיינברג, לבקרו במחלקה לטיפול נמרץ לב בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב. "תודה שהצלתם את חיי. עשיתם לי שנה טובה אמיתית", אמר האיש והודה לחובשים שהציגו בפניו את מכשיר הדפיברילטור שהציל את חייו.

"מדובר במקרה נדיר שבו חולה שב להכרה בתום החייאה ועוד במקום האירוע. על פי הנתונים שאנחנו מכירים בארץ, בודדים שבים להכרה עוד לפני הפינוי לבית החולים", מספר החובש דן גילדוני. "זאת הפעם הראשונה בחיי שבה נתקלתי באדם שמתעורר במקום האירוע אחרי פעולות החייאה".

המרכז לרפואת חרום הינו מרכז מוביל בישראל בתחומי רפואת החרום אשר מציע קורסי החייאה מקצועיים ומותאמים לכל קהל יעד. בקורסי החייאה של המרכז, תלמדו ממדריכים בעלי נסיון רב בשטח, שיעבירו לכם את הידע התיאורטי והמעשי הנדרש להתמודד עם דום לב, חנק, התקף לב, שבץ מוחי ועוד. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

לשמיעת הטקסט הקליקו:

כתבות נוספות