ציוד רפואי – מאמבולנסים ועד ארון המטבח

באופן טבעי, כשאנחנו חושבים על ציוד וטיפול רפואי אנחנו חושבים על צוותי עזרה ראשונה ציוד רפואי – מאמבולנסים ועד ארון המטבח עבור מי שלא עבר מעולם קורס עזרה ראשונה או כל מסגרת דומה, ברור מדוע ציוד רפואי נתפס כציוד שיכול להיות מעט רחוק מהבנה ומשימוש.

עבור אחד האדם, כשחושבים על הציוד הרפואי חושבים לכל הפחות על מגן דוד אדום ועל ניידות טיפול נמרץ, או על בתי חולים – ופחות על הציוד הרפואי שיכול וצריך להימצא גם בהישג היד של כל אחד ואחד מאתנו. עם זאת, ציוד רפואי הוא בדיוק זה – ציוד שבמידה רבה מאוד צריך להיות זמין לכל אחד מאתנו עבור טיפולים נחוצים ומהירים, או עבור טיפולים בסיסיים ביותר.

היכן נמצא סוגים שונים של ציוד רפואי, ומה חשוב שיהיה בהישג יד של כל אחד מאתנו?

כשאנחנו מדברים על מציאת ציוד רפואי מסוגים שונים, חשוב מאוד להבין כי ישנם באמת סוגים רבים מאוד של ציוד וכי כל אחד מהם נמצא בשכיחות שונה בסביבה הקרובה שלנו.

ניקח לדוגמה ציוד בסיסי כמו ציוד לעצירת שטפי דם, ציוד לחבישה לפצעים, ציוד לקיבוע שברים או ציוד לטיפול בכוויות – ציוד כמו פלסטרים או תחבושות אלסטיות בהחלט יכול וצריך להימצא בהישג היד הביתי של כל אחד מאתנו. מאידך, ישנן תחבושות מיוחדות המשמשות לטיפול בפצעי ירי – וברור שאלה תהיינה בעיקר באמבולנסים.

סוג נוסף של ציוד רפואי הוא ציוד החייאה וטיפול נמרץ, כמו לדוגמה דפיברילטור. בניגוד למה שרבים אולי חושבים, דפיברילטורים צריכים להימצא במסגרות פרטיות וציבוריות בהישג יד (בדרך כלל בכניסת הבניין או הקומה), ולא רק בניידת טיפול נמרץ – בשל הצורך הדחוף והשימוש הפשוט אותו מלמדים בקורסי עזרה ראשונה. מאידך, ציוד כמו קרש גב או ציוד קיבוע אחר, יהיה במסגרות של אמבולנסים ומפעלים ובניני עסקים וציבוריים גדולים.

מחפשים ציוד רפואי מסוים עבור העסק שלכם? פנו למרכז לרפואת חירום

אם אתם רוצים לקבל החלטה אחראית ונכונה עבור העסק שלכם – בין אם מדובר במפעל, חברות שצריכות להיות ערוכים לשעת חרום  ובוודאי בגופים שיש בהם  סיכון להיפצע הוא ממשי ובין אם פשוט מדובר במשרד עם עובדים רבים – אתם צריכים להשקיע בציוד רפואי מתאים. הדרך הנכונה לעשות זאת היא דרכנו, המרכז לרפואת חירום – הבינו מהם המוצרים בהם ראוי להשקיע לסביבה בטוחה, ופנו אלינו לקבלת יעוץ, הכוונה והצעת מחיר.

לשמיעת הטקסט הקליקו:

כתבות נוספות