ערכות החייאה והנשמה

המרכז לרפואת חרום מציג: ערכות החייאה והנשמה לכל מטרה. הערכות המתקדמות מאפשרות לנו לנשום לרווחה. כל האביזרים בערכות בטוחים לשימוש עבור המטפלים ואפקטיביים מקסימלית עבור המטופלים. כשבוחרים בערכות החייאה והנשמה צריך לזכור: פרט קטן יכול לחולל הבדל גדול!

 

ערכות החייאה והנשמה – לכל מטרה

ערכות החייאה והנשמה למרכזי רפואה וכוחות ע"ר

המרכז לרפואת חרום מציע מגוון ערכות החייאה והנשמה וניידות ע"ר. מרכזיית חמצן נייחת, למשל, מתאימה לשימוש במרפאות, בתי חולים, חדרי ניתוח ואמבולנסים. מרכזיית החמצן מתחברת לחמצן, סקשן ואינהלציה וניתנת למספר פיצולים לפי הדרישות.

המרכז לרפואת חרום גאה לעבוד מול כוחות הרפואה והביטחון הגדולים בישראל, כמו צה"ל, מד"א, שח"ל, בתי חולים וקופות חולים.

 

ערכות החייאה והנשמה למועדוני כושר, מפעלים ובריכות שחייה

יש מוסדות שהחוק מחייב בהחזקת ציוד עזרה ראשונה, ויש מוסדות שמחזיקים בציוד זה כחובה אנושית. המרכז לרפואת חרום ממליץ לכל גוף שאנשים מבצעים בו פעילות גופנית מדי יום, להחזיק בערכות החייאה והנשמה מתקדמות.

המרכז לרפואת חרום מציע אביזרי ע"ר שמתאימים גם לבתי חולים ומרפאות – אך גם למועדוני כושר, מפעלים או בריכות שחייה. ווסת חמצן פין אינדקס פליז מלא B&F מבית ALLIED ארה"ב, הוא כלי המאפשר הנשמה יעילה ובטוחה. חברת ALLIED המייצרת את המכשיר בארה"ב, היא החברה המספקת ציוד רפואי לנאס"א. החברה בחרה במרכז לרפואת חרום כמשווקת בלעדית בישראל.

חשוב להבין, כי ווסת חמצן הוא חלק מציוד חובה במוסדות המחויבים ע"פ חוק בהחזקת ציוד ע"ר. בריכות שחייה למשל מחויבות ע"פ התקנות להסדרת מקומות רחצה (תשס"ד, 2004) סעיף 17 ב מבהיר כי "מחזיק הבריכה אחראי… בשעות הרחצה יימצא ציוד עזרה ראשונה".

 

ערכות החייאה והנשמה לכל בית

הוריה של הילה הקטנה אהבו אותה עד מאוד, אבל כשהיא נחנקה מכובע הקפוצ'ון, בגיל שנה וחצי, לא היה להם הרבה מה לעשות. הילה הקטנה איבדה את הכרתה והפסיקה לנשום. מכשיר ההנשמה הגיע יחד עם האמבולנס – זה לקח 6 דקות ואת החיים של הילה.

מקרים עצובים כאלו מתרחשים מדי יום. מדי שנה נפגעים בישראל כ-200,000 ילדים מתאונות שונות: נפילה, חנק, כוויה. מתוכם 20,600 נפגעים קשה, ו-124 מאבדים את חייהם.

מול נתונים קשים מנשוא, מציע המרכז לרפואת חרום: יש מה לעשות. אפשר וחובה להחזיק בכל בית, בכל בניין ולפחות בכל רחוב, ציוד רפואי להחייאה יעילה.

ערכת החייאה סטנדרטית למבוגר + ילד של המרכז לרפואת חרום כוללת מפוח הנשמה, מנתבי אוויר, פותח פה ושואב נוזלים.

 

מגוון ערכות החייאה שניתן להזמין אצלנו:

 

באילו בתים ערכות החייאה והנשמה נדרשות במיוחד?

סיבות רפואיות סיבות של מיקום
ילדים עם מומי לב מולדים / מחלות נשימה ריחוק ממכשיר הדפיברילטור הקרוב
היסטוריה של אירועי לב ריחוק ממרפאה / מרכז רפואי
מבוגרים עם מחלות לב בית / בניין / רחוב עם נגישות מועטה לרכבי הצלה (למשל: כביש פקוק, דרך עפר קשה לנסיעה)

כך נשתמש בערכות החייאה והנשמה

ואיך נשתמש בערכות החייאה והנשמה? כשמדובר בערכות החייאה והנשמה לגופי רפואה והצלה, המשתמשים מיומנים בהפעלת ציוד רפואי וציוד ע"ר. לכן, אין צורך בלמידה כלשהי.

לעומת זאת, ערכות החייאה והנשמה לבתי ספר, מפעלים וכמובן בתים פרטיים מיועדות לשימוש ע"י כל אחד ואחת מאתנו. אם אין לנו ידע מוקדם בע"ר, עלינו ללמוד איך להשתמש באביזרים השונים. המרכז לרפואת מציע קורסי החייאה וקורסי עזרה ראשונה. בטבלה שלפנינו נוכל להתרשם מ-3 סוגים עיקריים של קורסים לשימוש בערכות החייאה והנשמה.

  קורס עזרה ראשונה קורס החייאה (החייאת מכשירים / דפיברילטור)

קורס תפעול דפיברילטור

באילו אביזרי ע"ר נדע להשתמש? ● מכשירי החייאה

● מכשירי הנשמה

● מנתבי אוויר

● ווסת לבלון חמצן

● סקשן

● תחבושות וחסמי עורקים

● בקורס הכולל דפיברילטור – מכשיר החייאה – דפיברילטור

● בהחייאת מכשירים – מכשירי הנשמה, כולל אמבו, חמצן וסקשן

● מנתבי אוויר ומסכת כיס

● דפיברילטור

באילו מצבים נוכל להועיל? ● חוסר הכרה

● דום נשימה

● דום לב

● שטפי דם

● פגיעות פנימיות – חזה ובטן

● פצעים, כוויות ושברים

● פגיעות בע"ח, פגיעות חום וקור

● מצבים הדורשים החייאה והנשמה

● מצבי חוסר הכרה: עילפון, אפילפסיה, סוכרת, הרעלה, התחשמלות, טביעה, חנק, זעזוע מוח, התקף לב

מצבי חוסר הכרה ללא נשימה
היקף הקורס בין 22 ל-60 שעות כ-4 שעות כ-4 שעות
מטרת הקורס הכשרת מע"ר שכל אחד ידע לבצע החייאה, תוך שימוש במכשירים להחייאה מתקדמת ויעילה שבכל מקום שבו יש מכשיר החייאה (דפיברילטור) ידע מישהו לתפעל אותו; שכל אחד ידע לבצע החייאה בסיסית

 

ערכות החייאה והנשמה של המרכז לרפואת חרום מאפשרות לכולנו להציל חיים. המרכז לרפואת חרום גאה לספק ציוד רפואי מתקדם לגופי הרפואה והביטחון הגדולים בישראל, ולא פחות מזה – לכל בית ומשפחה שרוצה לשמור על החיים. עם ציוד עזרה ראשונה בטוח ויעיל של המרכז לרפואת חרום, אנו יכולים למנוע את מות יקירנו!