קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה נחוץ למעשה לכל אדם לעבור. במהלך שגרת חיינו ניתקל במקרים בהם אנשים סביבנו יזדקקו לטיפול וסיוע לאחר שנפגעו או נפצעו בצורה כלשהי. במצבים קשים אותם נפגעים יצטרכו לקבל עזרה מיידית לשם הצלתם עד אשר תגיע העזרה הרפואית המקצועית. בדקות קריטיות אלה, מי שעבר קורס עזרה ראשונה, יכול להציל חיים. החטיבה שלנו מדריכה אלפי משתלמים מקהלי יעד מגוונים והינה החברה הפרטית הגדולה בישראל ובעלת ניסיון מוכח של שנים רבות בנושא.

 

קורסי עזרה ראשונה - המרכז לרפואת חרום

  • הכל
  • קורס הכשרת צוותי עזרה ראשונה בחרום
  • קורס עזרה ראשונה
  • קורסי רענון החייאה ועזרה ראשונה
  • קורסים מקוון / מתוקשב בעזרה ראשונה

הקורס יכשיר את הסטודנט לקבלת הכלים המתאימים להצלת חיי אדם ולנתינת מענה רפואי הולם עד להגעתו של גורם רפואי מוסמך. קורס עזרה ראשונה אולי נשמע מסובך ומורכב אך בפועל הידע המקצועי שצברנו יקל על כל אחד לעבור את הקורס הנ”ל. החל בתכנים עיוניים בנושא הלב ומערכות הגוף השונות, הפציעות וסוגי הפגיעות השונות, דרך תכנים מעשיים ולימודי החייאה ו/או הנשמה, סכמת טיפול ההחייאה ותפעול המכשירים, וכלה בחבישות שונות, עצירת שטפי דם, טיפול בכוויות, קיבוע גב ועוד.

מתן עזרה לאדם שזקוק לפתרון רפואי מיידי, יכולה כידוע להציל חיים. מכיוון שישראל הקטנטנה לא חפה מאסונות ומפגעים פוטנציאליים, רבים מהציבור מכירים לפחות מספר פעולות בסיס שנוגעות לעזרה ראשונה או החייאה ונלמדות בתיכון, בצבא ובמסגרות נוספות.

אלא שתחום העזרה הראשונה גדול ומגוון יותר מאשר חבישה פשוטה של זרוע מדממת וחולש גם על מצבים מסכני חיים כמו דום לב, אירוע מוחי, סוכרת, אפילפסיה, חנק, תאונות, מפגש עם בעל חיים ארסי, כוויות, חתכים, שברים ועוד. על מנת לספק מענה יעיל לכל אלו, יש לבצע לימודי עזרה ראשונה מעמיקים, שמכוחם ניתן לספק מענה הולם לכל תרחיש ולטפל בהצלחה בכל מקרה אפשרי.

הקורס כשלעצמו תורם רבות לכל אדם. הוא מסייע לתחושת הביטחון האישית משום שהמשתתף יודע מה צריך לעשות בכל תרחיש וגם משרה ביטחון על קרובי המשתתף, שיודעים שיש אדם שיוכל להעניק להם טיפול מתאים. כיום קורס ע"ר זה, המקנה תעודה, הוא עניין מחייב בקרב גופים עסקיים ותאגידיים, מטפלים והעוסקים בספורט, מדריכים ומורים במוסדות לימוד, בחברות אבטחה ושמירה, ליווי טיולים, עבור אנשי שטח, מצילים, משרדים ממשלתיים ועוד.

כל אלו זקוקים להכשרה על פי רמת התעמקות מסוימת. לדוגמה, מורים בבתי הספר שסביר שישתמשו בערכת ע"ר מקומית, צריכים לדעת כיצד להשתמש בציוד רפואי מינימלי בלבד, או לפעול גם ללא צורך בציוד כלל. חובש באתר תפעולי לעומת זאת, כבר יצטרך לדעת כיצד להשתמש בערכת העזרה הראשונה, בציוד החייאה ובמספר אמצעים מקצועיים יותר כדי לתת מענה למקרה של אירוע פתאומי כמו תאונת עבודה.

על פי רוב, העזרה הראשונה מתמקדת בהרחקה מהגורם המסכן, בדיקת הפעילות התקינה של הלב ומערכת הנשימה (בפעולות ובשימוש באמצעים מתאימים), עצירת דימומים וחבישה. יחד עם זאת, קורסי העזרה הראשונה אמורים להתאים גם לצרכים נקודתיים בהתאם למטרות הארגון או רמת העומק שהמשתתפים נדרשים אליה.

אנו מציעים קורסי עזרה ראשונה בהיקפים שונים – החל מקורס מקיף וכלה ברענונים קצרים, הרצאות וסדנאות נקודתיות ובסיסיות יותר של מספר שעות. 

  • קורסים (פרונטאלים, אונליין ומשולבים)
  • הדרכות אונליין (בשפות: עברית, אנגלית וערבית)
  • סדנאות
  • רענונים
  • ימי עיון
  • הרצאות ושיעורי העשרה וחברה חוויתיים
  • ימי בריאות

ניתן להעביר את השיעורים הנ"ל כמספר סדנאות ושיעורים או כל שיעור בנפרד.

לרשות החברה מאגר המדריכים הגדול בארץ, המאפשר יכולת פריסה ארצית וקיומן של הדרכות רבות בו זמנית.

  • צוות המדריכים הינו צוות מיומן המורכב ממדריכים בוגרי ביה"ס לרפואה צבאית (חובשים, פאראמדיקים, ורופאים) וסטודנטים לרפואה.
  • הצוות פועל תחת פיקוחו של רופא טראומה בכיר.
  • הצוות מתעדכן באופן שוטף בנושאים מקצועיים ובחידושים מתחום רפואת החירום.

המדריכים המתייצבים להדרכה מצויידים ב:

  • מצגות ממוחשבות עדכניות וחדשניות
  • בובות החייאה
  • אמצעי חבישה
  • ערכות החייאה לתרגול

הדרכות מקצועיות בתחומי ההחייאה, העזרה הראשונה ורפואת החרום. מגוון רחב של סדנאות וחוגים בנושאי רפואה ומדעים לפי אוכלוסיות עיקריות

  • אנשי מקצוע (מורים וגננות, שוטרים, ספורטאים ומאמנים, עובדים במפעלים ובגופים ציבוריים וכדומה)
  • אוכלוסייה כללית בוגרת
  • ילדים ונוער (גם במסגרת שיעורי ביולוגיה וכימיה)
  • הורים וילדים יחד
  • מתנסים ומרכזים קהילתיים

החטיבה מדריכה אלפי משתלמים מקהלי יעד מגוונים והינה החברה הפרטית הגדולה בישראל ובעלת ניסיון מוכח של שנים רבות בנושא.

קורס רענון החייאה ועזרה ראשונה מתאים לאנשים שכבר עברו קורס כזה לפני כשנה או שנתיים וכעת אמורים לרענן ולתקף את התעודה שלהם. המרכז לרפואת חירום מתמחה בביצוע קורסי עזרה ראשונה לרבות ריענון תקופתי וחידוש תעודת ההכשרה.

במציאות הישראלית אנו חווים מצבי חירום אפשריים כחלק בלתי נפרד מהשגרה. אירועי טרור וביטחון לאומיים מצטרפים לכל תרחישי האסון והחירום האחרים ומצריכים שמירה על עירנות מוגברת וגם מוכנות לכל אפשרות שתיווצר. מסיבות אלו רבים מהישראלים ניגשים לעבור קורסי עזרה ראשונה וקורסי החייאה, שמקנים ידע חיוני למצבים רפואיים שונים בשטח.

חשיבות קורס רענון עזרה ראשונה היא חשיבות גדולה – הן מבחינה טכנית והן מבחינה פרקטית. מבחינה טכנית, ההנחיות של משרד הבריאות, משרד החינוך ,משרד התרבות והספורט וכלל משרדי הממשלה הן שמגישי עזרה ראשונה מוסמכים צריכים לעבור את הרענון באופן תקופתי, בהתאם להיקף ההכשרה שלהם.

מבחינה פרקטית, יש חשיבות גדולה מאוד לרענון הזה – חשיבות שמתבטאת הן ברענון ובתרגול עצמם וביכולת להישאר חדים על השלבים השונים של סכמת העזרה הראשונה וההחייאה, והן בחומר הלימוד עצמו שמשתנה, מתפתח ומתרענן בהתאם להנחיות השונות בתחום העזרה הראשונה.

לראייה – רק לאחרונה שונתה הסכמה שהייתה שנים לפי הסדר SABC, ל-SCBA. כעת, נבין כי בהקשר של רענון קורס העזרה הראשונה, מדובר במסגרות קורס קיימות של ממש, ודרך שירותי הכשרה איכותיים בתחום העזרה הראשונה תוכלו להתאים לצרכים שלכם קורס רענון עזרה ראשונה.

קורסי רענון עזרה הראשונה מועברים הן במתכונת תאגידית-מקצועית, כלומר בקרב אנשים שהוכשרו כמגישי עזרה ראשונה, חובשים רפואיים של אתרים ומוסדות או כבעלי ידע מתאים לביצוע החייאה והצלת חיים בשעת הצורך (כמו למשל מצילים, מאמני כושר וכו') והן במתכונת פרטית בקרב אמהות ואבות, בני נוער או התאגדויות קהילתיות שונות בהן אנשים מעוניינים לקבל ידע שיעזור להם לתת מענה לכל תרחיש של פציעה או סכנת חיים.

מתי נדרשים קורסי ריענון החייאה ועזרה ראשונה? מתוך הבנה שהגשת עזרה ראשונה או ביצוע החייאה דורשים תרגול מעת לעת, יש צורך בריענון שנתי או אחת לשנתיים. ריענון זה מאפשר לשמור על כשירות במתן העזרה המתבקשת.

להלן משך זמן קורס הרענון המומלץ על פי ארגון מד"א:

שם הקורסמשך זמן הקורס
קורס ע"ר בסיסי ו/או קורס החייאת תינוקות במתכונת של 4 שעות לימודקורס ריענון של 4 שעות
קורס ע"ר והחייאה שהועבר בפעם אחת, למשך 8 שעותקורס ריענון של 8 שעות
קורס ע"ר והחייאה למצילים במתכונת של 44 שעות לימודקורס ריענון של 9 שעות
קורס נאמני עזרה ראשונה במתכונת של 22 שעות לימודקורס ריענון של 8 שעות
נאמני עזרה ראשונה למאמנים ומדריכים במתכות של 28 שעות לימודקורס ריענון של 8 שעות
מגישי עזרה ראשונה במתכונת של 44 שעות לימודקורס ריענון של 22 שעות
חובשי רפואת חירום במתכונת של 207 שעותקורס ריענון של 44 שעות לימוד

קורסי ריענון החייאה ועזרה ראשונה מאפשרים למי שעברו את ההכשרה הרפואית לשמור על הידע שצברו תוך כדי ביצוע תרגול ומעבר על חומרי הקורס, חידוד מיומנויות ושיקום של רמת המוכנות האישית של הלומד. ההמשכיות מביאה לשימור ארוך טווח של הידע, כך שהלומדים יוכלו לשמור עליו ולהשתמש בו גם לאחר זמן רב.

הקורס עצמו מספק שורה של יתרונות מלבד הידע הרפואי: ביטחון אישי והעצמה, תחושה של ביטחון בקרב הסובבים שחשים שיש על מי לסמוך בעת הצורך ופיתוח של חשיבה ודאגה גם לרווחת הזולת.

הקורס איננו חובה בישראל ולמעשה אין חוק שמחייב להשלים קורס עזרה ראשונה על מנת לסייע לאדם אחר במצבי חירום. ועם זאת, המגזר הציבורי וחוקי העבודה מחייבים את אנשיהם לעבור לא פעם את הקורס, דבר שמצריך מהם לבצע ריענון באופן שרירותי מעת לעת.

ניתן לראות שאנשים מפיקים תועלת משמעותית מאוד מהקורס ולא פעם נדרשים להביא מיומנויות וידע לידי ביטוי ברגעי האמת. במציאות שבה אנו חיים, סביר שכל לומד ינצל את התועלות מהקורס בדרך כלשהי ויעניק סיוע מבחינה סטטיסטית לאדם אחר לפחות אחת לשנה.

את הריענון יש לבצע לפני שפוקע תוקף התעודה הקיימת. אם הריענון לא בוצע ותוקף התעודה פקע, התעודה הקיימת למעשה תבוטל ויהיה צורך לעבור מחדש את כל הקורס על כל היקף השעות שלו.

קורסי רענון עזרה ראשונה והחייאה משיבים לחיים חלק עצום מהידע שנלמד קודם לכן וזאת במטרה לשפר את השליטה והמיומנות בסיוע לאדם אחר במצבים רפואיים אפשריים. הקורס מגדיל הלכה למעשה את הסיכוי להציל חיים ומורה על דרכי הפעולה הנכונים ומתן הטיפול הטוב ביותר.

המרכז לרפואת חירום מתמחה בהעברת קורסים והכשרות בתחומי העזרה הראשונה וההחייאה ומעביר גם קורסי ריענון בנושאים הללו בהתאם לצורך והדרישה ובהתאם למתווה התעודה שנלמדה קודם לכן.

החברה נמנית עם המובילות בישראל בתחום האספקה הרפואית של מכשור ואביזרים רפואיים לרבות אמצעי החייאה ומוצרים מתכלים וכוללת גם חטיבת כוח אדם גדולה ומקצועית של מגישי עזרה ראשונה וחובשים לטובת אירועים חיצוניים, טיולים וליווי רפואי. פנו אלינו ונשמח להרחיב בנוגע לקורס הריענון ותוכנית הלימודים.

קורס עזרה ראשונה און ליין מאפשר למשתתפים ליהנות מלמידה מרחוק ולרכוש ידע פרקטי חשוב מאין כמוהו. המרכז לרפואת חירום מתמחה בהעברת קורסים והכשרות און ליין, המשולבים בתרגול מעשי ובחינות בכיתת הלימוד עבור משתתפים מהעולמות הרפואיים-מקצועיים.

אז היכן ניתן לרכוש את הידע בצורה אחידה, בהירה ומאורגנת? הדרך הטובה ביותר כיום היא להשתתף בקורס עזרה ראשונה און ליין. הקורס מספק את ההיכרות וההעמקה הנדרשת למתן עזרה ראשונה ופעולות החייאה ומעניק תעודה ככל קורס פרונטלי אחר.

לקורס האון ליין יש כמובן שורה של יתרונות בולטים:

  1. התייתרות הצורך להגיע למרחב כיתתי תוך כדי הקצאת זמנים נוספים לנסיעות וחיפושי חנייה
  2. הימנעות מסכנות ההדבקה במהלך תקופת הקורונה
  3. מתן האפשרות להתעכב על חומר מורכב או לחזור שוב על נושא מבלי לעכב את יתר הכיתה
  4. יכולת להפעיל את הקורס למספר גדול של משתתפים בו זמנית וללא צורך במקום ומרחב אחידים

כמו כן, הקורס מצריך תפעול פשוט מהנייד או המחשב, זמינות מלאה למעבירי הקורס לתכתובת ולשאלות וקבלת הידע באופן ברור ומהוקצע ללא אמצעים מסיחי דעת (רחשים בכיתה, חום או קור, כסאות בלתי נוחים וכיוצ"ב).

כמובן שכדי להשלים את הקורס, אי אפשר להתעלם גם מהצורך בסימולציות פרונטליות, שמדמות את תרחישי האמת שעליהם הועבר הקורס. פעולות התרגול נועדו גם כדי לספק מיומנות ראשונית ובסיסית בהתאם לחומר הנלמד וגם כדי להמשיך וללמוד מהן הלאה, לזהות פעולות שלא בוצעו או שצריך להראות פיזית כיצד לבצע ולבקר את התרגיל עצמו.

ולכן קורסי עזרה ראשונה האונליין מגובים בתרגול מעשי המבוצע בכיתה, בהתאם לשלבי הלמידה והסילבוס שהמשתתפים קיבלו. המפגשים הפרונטליים נועדו כדי לתרגל את הפרקטיקה, ליישר קו מבחינת ההבנה של תכני הקורס ולענות על שאלות מקצועיות שהתעוררו תוך כדי למידה מרחוק. גם הבחינה המעשית והעיונית שבסיום הקורס מבוצעת כמפגש פרונטלי.

המרכז לרפואת חירום שמח להציע מגוון קורסים והדרכות בהתאם לצורך הארגוני המתאים, לרבות הכשרת עזרה ראשונה און ליין, שבסיומה תינתן תעודת מגיש עזרה ראשונה למשתתפים שסיימו את הבחינה בהצלחה. להרשמה לקורס ולמידע נוסף צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

סדנאות וחוגים משלימים

מטרת ימי העיון והסדנאות להביא למודעות תחומי בריאות פופולריים בנושאים רלוונטיים ויומיומיים, הנוגעים לכלל הציבור ולגילאים השונים:

  1. חוג לתזונה ספורט ואורח חיים בריא: מושגים ראשונים בעולם הספורט, חשיבות הספורט בבניית אורח חיים בריא, אבות מזון עיקריים, תזונה מאוזנת ויישום החומר העיוני במהלך החיים.
  2. רפואה משלימה ושילובה עם הרפואה הקונבנציונלית: הכרות וקבלת אופציות טיפול חלופיות כגון שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור וכו'. להכרות נוספת התנסות חווייתית בשיעורי ריפוי אלטרנטיבי.
  3. בריאות האישה: הרצאות בנושאים ספציפיים לנשים
  4. סדנת גמילה מעישון
  5. סדנת תזונה נכונה / שומרי משקל: מפגשים המועברים על ידיי דיאטניות מוסמכות
  6. קייטנת רפואה לילדים (בחודשי הקיץ)
  7. ניצני רפואה
  8. חוגי העשרה לילדים ונוער בנושאי רפואה שונים
  9. גורמי סיכון ומחלות לב – יום עיון וסדנאות.
  10. קרדיולוג צעיר.
  11. התמודדות במצבי לחץ – התמודדות עם מציאות יומיומית ומצבים פוסט טראומתיים.
  12. מחלות לב וכלי דם.
  13. הפנינג בריאות – פעילות מרוכזת ויום כיף בנושאי בריאות שונים

המלצות מלקוחות שעברו קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה
המרכז האקדמי לב

שלום דודו. החודש התקיים קורס עזרה ראשונה במכון לב , הקורס עבר בהצלחה עם המדריך דוד. דוד מאוד יסודי, שולט בחומר , יודע להעביר את החומר הנלמד בהצלחה רבה. מצ"ב קובץ אקסל עם רשימת סטודנטים להנפקת התעודות.

תודה רבה בברכה, ויקי עמוסי
הפקולטה למדעי החיים והבריאות

קורס מלא עזרה ראשונה
עיריית רעננה

איילין שלום, תודה רבה על המילים החמות. אני מעבירה לידיעתך המרכז לרפואת חירום.

בברכה, מירב סולומון
קב"ט מוס"ח-דרום עיריית רעננה

סדנאות ע”ר
בתיכון באר טוביה

בתאריך 26-27.9.17 נערכו סדנאות עזרה ראשונה בבית ספרנו. ברצוני לשבח את צוות המדריכים על הסדנאות שהעבירו. היה מרתק ומעניין ! התלמידים יצאו נשכרים וגילו עניין בנושא. כמו כן, היה שיתוף פעולה מלא עם רועי צורף בכל עניין ודבר. י ש ר כ ו ח !

בברכה,
תמי קיי מנהלת שכבת כתות י'

קורס עזרה ראשונה
גני תיקווה

שלום יעל אתמול התקיים אצלנו המפגש הראשון של קורס עזרה ראשונה הגיע המדריך מרטין שהיה פשוט נהדר ! מקצועי, ענייני, אדיב, אפילו מצחיק הוא ריתק את הצוות אפילו בלי מצגת ועזרים חיצוניים אחרים . נשמח מאוד אם הוא יגיע גם למפגשים הבאים !

קורס עזרה ראשונה
המרכז האקדמי לב

בחודש ינואר התקיימו הדרכות עזרה ראשונה בשכבה י מקיף ה אשדוד. הגיעו 6 מדריכים מקצועיים מאוד שהצליחו להעביר את החומר הנדרש באופן ברור ומשמעותי עבור התלמידים. ההדרכות עברו באופן יעיל ומעניין. המקצועיות, רמת הידע ויכולות ההדרכה של המדריכים סייעו להצלחת היום.
בברכה,סיוון רטרכזת חינך חברתי מקיף ה אשדוד

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים אודות קורסי העזרה ראשונה שלנו? צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

מוזמנים להשאיר פרטים – לחצו כאן או להתקשר אלינו

טלפון: 039247991

הפקת תעודה למסיימים קורס עזרה ראשונה