ציוד רפואי

חברות מובילות בעולם בתחום רפואת החירום לרבות היצרנית הבינלאומית הגדולה בתחום Allied (שמוצריה משרתים את מעבדות החלל של NASA ארה"ב), בחרו לייצא מכשור וציוד רפואי מתקדמים לישראל ע"י המרכז לרפואת חירום. החטיבה המקומית עוסקת בייבוא ושיווק מכשור רפואי מתקדם במגוון רחב: מערכות חמצן ומכשירי הנשמה, מישור רפואי מתקדם, מודולים אנטומיים, מכשור לאמבולנסים, א.ק.ג, מוניטורים, דפיברילטורים, ערכות החייאה, ע"ר ועוד.

  • הכל
  • א.ק.ג
  • אינהלציה
  • דפיברילטור
  • חמצן ווסתים
  • מדי חום
  • מדי לחץ דם ודופק
  • מדי משקל
  • מוניטורים
  • מכשור החייאה
  • סטטוסקופים
  • ערכות החייאה והנשמה
  • ציוד הנשמה
  • קורסי החייאה

ציוד רפואי מתקדם ואיכותי הוא עניין מתבקש במדינות המערב המפותחות בהן חלה עלייה בתוחלת החיים ולצד ניהול השגרה בעת אירועים פתאומיים שעלולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן. המרכז לרפואת חירום נמנה עם המוסדות המקצועיים, המנוסים והוותיקים ביותר בישראל, המתמחים במכירת ציוד רפואי מתקדם לרבות מוניטורים, דפיברילטורים, מכשירי א.ק.ג ועוד.

רכישת ציוד רפואי מאת המרכז לרפואת חירום

מכשירי הא.ק.ג (או בשמם המלא – אלקטרוקרדיוגרם) נועדו לניטור פעילותו החשמלית של הלב. הא.ק.ג מודד את המתח החשמלי ואת ההולכה החשמלית ע"י אלקטרודות שמחוברות לכמה נקודות שונות בגוף הנבדק. כעת המכשיר מתעד את הנתונים בפלט מאורגן, כך שהרופא יכול להבין מהו מצבו הפיזיולוגי של לב המטופל.

בדיקה זו מתרחשת במנוחה או במאמץ (תלוי בצורך) ומספקת תמונה טובה לגבי הפתולוגיה הקרדיולוגית: האם קיים אוטם שריר הלב, הפרעת קצב, מום, אי ספיקת לב, קדיומיופתיה, אריתמיה, וכל בעיה או חשד לבעיה שדורש מעקב או טיפול רפואי וכו'.

הא.ק.ג נמצא בדרך כלל במרפאות של קופות החולים, מרכזי רפואת החירום, בתי חולים ומכוני לב, אך יש לו גם תצורות ביתיות שמאפשרות לאנשים פרטיים להשתמש במכשיר מדידה קומפקטי ונוח לתפעול, אם הם זקוקים לו באופן אישי כתוצאה מבעיית לב הדורשת מעקב.

אינהלציה היא דרך מתן תרופה, על ידי מכשיר (אינהלטור) שנועד להעביר אותה ישירות למערכת הנשימה על ידי אידוי, כאשר ישנה מגבלה או מחלה נשימתית המקשה על הנשימה, עקב היווצרות של הסימפונות. בעיות אלו מוכרות בין היתר כאסתמה, ברונכיט על שלל צורותיה, דלקת ריאות, מקרים שונים של סטרידור, חסימה ריאתית ועוד.

מכשירי האינהלציה פועלים כך שישנו מקום ספציפי שאליו מכניסים את התרופה עצמה (למשל ונטולין בכמות יחסית נמוכה יחד עם מינון מתאים של מי מלח, או תמהיל המשלב סטרואידים) והמכשיר עצמו מאייד את התרופה אל תוך מסכה המולבשת על גבי הפה והאף וממנה ישירות אל דרכי הנשימה. ההקלה בנשימה בעת שימוש במכשיר היא מידית.

דפיברילטור הוא מכשיר החייאה המבצע טיפול בהלם חשמלי, כיום בדגמים שכוללים העברת הנחיות מדובבות למשתמש בעברית או אנגלית וללא חובת נוכחות מרופא. מכשירים אלו משולבים כיום במקומות עבודה, מתחמי ספורט ומוקדים קהילתיים שונים מטעמי ביטחון ובטיחות ומציעים הפעלה פשוטה ומובנת לכל אדם וללא צורך בתחזוקה שוטפת.

מכשיר הדפיברילטור מתאים לשימוש במצב של פרפור חדרים, כך שיהיה אפשר להסדיר את קצב הלב של אדם שנכנס למצב של התקף או תעוקת לב ובכך להציל את חייו. מדובר כיום במוצר חובה חיוני והכרחי להצלת חיים, שהשימוש בו נלמד כיום בכל קורס עזרה ראשונה בסיסי. כיום הדפיברילטור נתפס ככלי משמעותי ביותר בהצלת חיים, כך שחשוב להבין כיצד הוא פועל והיכן הוא נמצא.

לפרטים נוספים על הדפיברילטור – לחצו כאן

המוניטור הרפואי הוא כלי שנועד לנטר את פעולותיו של החולה, כאשר ישנם מספר סוגי מוניטורים המיועדים למצבים שונים: מוניטור בעת ניתוח או לפניו, בעת קבלת טיפול נמרץ, בסיטואציות שבהן נדרש ניטור רציף כמו למשל דופלר עוברי (מוניטור הריון), מוניטורים ניידים המאפשרים לצוותי מד"א לנטר חולים באמבולנס ועוד.

אין ספק שהמוניטור הנפוץ ביותר הוא דופלר עוברי, שבו משתמשים בבתי החולים, קופות החולים ומכוני רפואת החירום כדי לנטר את פעילות לב העובר ולשלול מצבי סיכון עובריים, בייחוד לקראת שלב הלידה. איתור מוקדם של מצוקה עוברית עשוי להציל חיים ולכן מאפשר לצוות להיערך בהתאם ולקבל שיקוף מדויק של מצב העובר בכל רגע ורגע.

מוניטור פופולרי נוסף הוא מד סטורציה, המודד את כמות החמצן בדם ומצביע על רמה נמוכה שמצריכה התערבות רפואית. המוניטור מאפשר לצוות הרפואי לעקוב היטב אחר מצבו של חולה ולנטר אותו גם בעת הליכים רפואיים כמו ניתוחים, או אשפוזים בעקבות מחלה לבבית או התקפים נשימתיים קשים. המוניטור מתריע על רמת החמצן על ידי צפצוף וכך מיידע את הצוות הרפואי לגבי המצב הקיים.

הוא סמל הרופאים האולטימטיבי והדרך להבדיל בין רופאים ומתמחים במחלקות מסוימות בבית החולים (כמו למשל גניקולוגיה, עור או כירורגיה). אבל הסטטוסקופ הוא כמובן יותר מסמל וטייטל רפואי ויש לו חשיבות רבה.

הסטטוסקופ משמש רופאים להעצמת קולות הגוף ולאבחן בצורה טובה יותר בעיות רפואיות בקרב חולים. זהו כלי שבאמצעותו ניתן לאתר אוושות בלב, חסימות מעי, זרימת דם בעורקים, צפצופים בנשימה ואף להעריך (אם כי באופן כללי בלבד) האם קיים אצל המטופל כבד מוגדל.

מכשיר זה הוא כנראה המיתולוגי והמסורתי ביותר מבין יתר המכשירים שבכתבה, שכן הוא פותח עוד במאה ה-19, אך נחשב מאז ועד היום לכלי מקדים ובלתי פולשני לבדיקת תפקודי הגוף הפנימיים של החולה והסקת מסקנות לגבי הצורך בבדיקות נוספות או בטיפול מתאים.

על המרכז לרפואת חירום בע"מ

החברה נחשבת למובילה והמנוסה ביותר בישראל בענף רפואת החירום ומעניקה מענה כולל לגופים ציבוריים ופרטיים בשלושה תחומים עיקריים:

  1. הדרכה מקצועית בתחומי העזרה הראשונה, רפואת חירום והחייאה במגוון סדנאות וחוגים.
  2. הקצאת כוח אדם רפואי ואבטחה – רופאים, מע"רים ומאבטחים לכל אירוע, טיול, צעדה ועוד, שהוכשרו והוסמכו לכך ולרבות איוש תחנות ע"ר במתקני רחצה.
  3. ציוד רפואי ומכשור רפואי המיובא לישראל מאת החברות היצרניות המתקדמות והמובילות בעולם.

המרכז לרפואת חירום עובד מול מד"א, צה"ל, בתי חולים, משרד הביטחון, התעשייה האווירית, שח"ל, משרד החינוך, רשות הטבע והגנים, משרדי ממשלה, המוסד לבטיחות וגהות, רשויות מקומיות, חברת טבע ועוד מוסדות רבים נוספים.

המרכז מקיים את פעולתו משנת 1989 ועל כן צבר ניסיון עשיר בתחום לרבות אופן פעילות ייחודי ומסור הכולל רמת מקצועיות בלתי מתפשרת, תודעת שירות גבוהה ואמינות מוחלטת. צרו עמנו קשר ונעניק גם לכם את הפתרון האופטימלי הדרוש.