קורס הכשרת צוותי עזרה ראשונה בחרום

קורס הכשרת צוותי עזרה ראשונה בחרום

קורס הכשרת צוותי עזרה ראשונה בחרום מאפשר לגורמים מקצועיים ופרטיים להנחיל ידע רלוונטי במתן החייאה וטיפולי עזרה ראשונה. המרכז לרפואת חירום מתמחה בהעברת קורסים מתאימים, שמטפחים את היכולת להקים ולהכשיר צוות סיוע ייחודי במצבי חירום רפואיים.

הכשרת צוות חירום איכותי

מצב חירום הוא רגע פתאומי ומבהיל שדורש מוכנות, ערנות וכמובן בקיאות מתאימה לתפעול נקודתי. לא פעם קורה שאסון פתאומי או תרחיש מאיים פוגעים בתחושת הביטחון אך נובעת מהם גם סכנה פיזית ממשית בעקבות פציעה.

במצב זה, יצטרך צוות עזרה ראשונה מומחה להגיש סיוע לנפגעים, יחד עם פעולות כמו הרחקת הציבור או שימוש בגורמי הביטחון שנובעים ממיומנות תפעולית גבוהה בתרחישי חירום.

מתי נדרשת הכשרת צוותי עזרה ראשונה בחירום – 10 דוגמאות

ישנם מקומות רבים שזקוקים לצוות עזרה ראשונה בחירום:

  1. מפעלים
  2. ארגונים ותעשיות
  3. מוסדות חינוך בכל הגילאים
  4. מוסדות האקדמיה
  5. מכונים ומרכזים לספורט
  6. מוסדות רפואיים כמו בתי דיור מוגן, בתי אבות, מוסדות סיעודיים ושיקומיים
  7. מרפאות החירום
  8. בתי החולים
  9. חברות שמירה ואבטחה
  10. חברות המספקות כוח אדם כמו חובשים ומע"רים לטיולי שטח, אירועים המוניים וכדו'

כל אלו ועוד רבים מהווים שורה של מקומות שבהם קיימת מסגרת ותשתית קהילתית וחברתית. מסגרות אלו מחויבות לשמור על שלום חבריהן ואורחיהן בכל עת ולכן אמורות להקצות מתוכן כוחות סיוע מתאימים, לרבות צוות שהוכשר למצבי חירום ואסון ויודע כיצד לתמוך באוכלוסייה הנפגעת באופן פרטני וגם המוני: פינוי וחילוץ ממבנה מסוכן, טיפול בפצועים, היכרות עם מערכות החירום המקומיות ועוד. מכאן ניתן להבין את חשיבותו הגבוהה של קורס הכשרת צוותי ע"ר בחרום.

ארגונים עסקיים מחויבים בהכשרה מתאימה

פקודת הבטיחות בעבודה קובעת שכל מוסד תעסוקתי אמור לנקוט בפעולות מתאימות כדי להבטיח שהעובדים בקיאים בדרכי מילוט בשעת חירום ויודעים כיצד לפעול במצבי סיכון ומקרים של תאונות עבודה, בהתאם לנוהל ארגוני מיוחד לתרחישי חירום.

כדי לעמוד בהלימה אחת עם הפקודה, נדרשים מוסדות, ארגונים וחברות להקצות צוות חירום פנימי שמורכב מעובדי המקום וזאת כדי שיספק התערבות ומענה מידיים לסיטואציה, עד הגעת צוותי החירום הלאומיים.

צוותים אלו אמורים לעבור הכשרה מתאימה כמו החייאה, מתן עזרה ראשונה, סדר פעולות במקרה של שריפה, רעידת אדמה, פיגוע טרור וכל מקרה אחר כדי לצמצם נזקים בנפש וברכוש.

קורס הכשרת צוותי עזרה ראשונה בחרום – מה הוא כולל

מעבר להכשרה הבסיסית שכל חבר בצוות אמור לקבל בנוגע לתרחישי חירום כמו שריפה או הצפה, תתרחש גם העמקה בנוגע למענה רפואי ראשוני מתאים. בקורס הכשרת צוות עזרה ראשונה בחרום הצוות ילמד כיצד להתנהל ברמה התפעולית וגם הרפואית כדי לספק טיפולי עזרה ראשונה למי שנפצעו וכן מתן טיפולי החייאה להצלת חיים.

הצוות אמור להתוודע לנהלי החירום המקומיים ולהכיר אותם באופן יסודי, כך ששום דבר לא יוכל להפתיע אותו ברגע האמת. נהלים אלו מציעים קו מנחה לתפעול מצבי חירום אפשריים וסדר פעולות שנותן עדיפות בראש ובראשונה להצלת חיי אדם.

היכרות מקבילה אמורה להתרחש גם עם אמצעי הבטיחות הקיימים במקום ויש לדעת לתפעל כל אחד מהם באופן מקצועי. חלק מההכשרות מעמידות לרשות הצוות גם ציוד ייעודי מסוים לצרכי מיגון ותפעול, בנוסף לקיומם של אמצעי עזרה ראשונה ומכשור החייאה שמתאימים לטיפול בנפגעים באותו מתחם.

צוות עזרה ראשונה שאמון על תפעול ומתן סיוע בעת מצבי חירום, אמור גם לתרגל אפשרויות של פגיעה ומתן טיפול רפואי מתאים ולוודא שהוא זוכר כיצד להתנהג כראוי במצבי לחץ בשעת חירום.

בדרך כלל ההכשרה תכלול סימולציות ותרגולים שונים כדי ליישם את הידע התיאורטי בצורה תקינה וזכירה, לבקר נקודות שדורשות חזרה וחיזוק ולציין מה עוד ניתן לשפר ביכולותיו של הצוות כדי להבטיח מענה מלא מצידו בעת הצורך.

קורס הכשרת צוותי ע"ר מטעם המרכז לרפואת חירום

המרכז לרפואת חירום מתמחה באספקת ציוד ומכשור רפואי, אספקת כוח אדם מקצועי כמו חובשים ומע"רים לטיולים ולאירועים וכן בקורסים והדרכות לצוותי עזרה ראשונה במגזר העסקי, הציבורי והפרטי לצורך מענה משולב בעתות חירום.

קורסי עזרה הראשונה שעורך המרכז לרפואת חרום נמנים עם המקיפים והמקצועיים ביותר בישראל וכוללים ידע עשיר שנועד להכשיר את המשתתפים כיצד לפקח ולתפעל את צוות העזרה הראשונה וכיצד להכשיר כוח אדם נוסף להיערכות ומוכנות לקראת אסונות ומצבי חירום אפשריים.

בנוסף תבוצע ההכשרה בהתאם לצורך הארגוני הספציפי, כך שאנשי הצוות יוכלו לקבל הכשרה שכוללת גם היכרות עם מערכות החירום המקומיות ותפעולן, הכשרה לצורך הסמכה מקומית במתן סיוע רפואי בעתות חירום ומתן מידע פרקטי נוסף למשל בתחום החייאת ילדים, פגיעה כתוצאה מחיה ארסית, דרכי פנייה יעילות לגורמי חילוץ והצלה ועוד.

צרו קשר ונשמח להשיב על כל שאלותיכם בנוגע להכשרות שאנו מספקים.