קיבוע, חילוץ ואר"ן

קיבוע, חילוץ ואר"ן

צוותים רפואיים, יהיו מקצועיים ככל שיהיו, אינם יכולים להציל נפגעים בשעת מעשה, בעשר אצבעותיהם בלבד, הם זקוקים לציוד משוכלל שיקל על מלאכתם וייתן מענה מידי, נוח לשימוש ומדויק – למטופלים.

 

לפעמים הימצאות של ציוד רפואי כזה אחר הינה שאלה של חיים ומוות. המרכז לרפואת חרום מציע את כל הציוד הנדרש לקיבוע, חילוץ ואר"ן. הציוד עומד בתקנים המחמירים של משרד הבריאות, והוכח בשטח כיעיל ואפקטיבי.

 

חשיבותו של ציוד רפואי זמין ואיכותי

יש להבחין בתופעה לא נימוסית – מצבי חירום אינם נוהגים לשאול רשות, לתאם מועד ביקור, או לשלוח הודעה על בואם. הם לרוב מתרחשים באקראי, לא ניתנים לצפייה מראש, ומתרגשים בכל מקום אפשרי, כשהם לא מבחינים בין זקנה ליולדת ובין ספורטאי למתמטיקאי.

אי לכך, ציוד רפואי אינו אוסף פריטים האמור לשבת במסודר, בארונות בתי החולים בלבד, יש להחזיקו בהישג יד, בצורה בה יוכל להישלף בשעת חירום ע"י צוותות רפואיים. ציוד לרפואת חירום חייב להיות עשוי בצורה מוקפדת, ובאיכות גבוהה מאוד, שכן רשלנות בהחזקת ציוד מספק, או כשל במכניקה של ציוד רפואי, עלולים לגבות חיי אדם או להפחית באיכות חייהם.

היום, כל מוסד ציבורי ופרטי חייב להחזיק בערכת עזרה ראשונה. מוסדות רפואיים בוודאי נדרשים להיות ערוכים לטיפול בפצועים, דבר שדורש הצטיידות מראש בכל האמצעים הנדרשים. כדי להבטיח שאירועי החרום יטופלו בצורה הטובה ביותר הניתנת בידי אנוש, יש לוודא שציוד הקיבוע, החילוץ והאר"ן (אירוע רב נפגעים), קיים בהישג יד, הוא תקין לשימוש וכן לא פג תוקפו.

 

ציוד לקיבוע – מקבעים שברים וחבלות ומצילים חיים

ישנה חשיבות רבה לקיבוע מקצועי של עצמות-פצוע שבורות, בפרק הזמן הקרוב ביותר למועד הפציעה. שברים בעצמות הארוכות, עלולים לגרום לתמותה עקב סיבוכים שונים, ביניהם: אי ספיקה נשימתית, תסחיף שומני ועוד.

מחקרים גילו שפצועים שקובעו במהלך השעות הראשונות לפציעה, היו בסיכון נמוך יותר לתמותה ולנזקים בלתי הפיכים. יש לציין שגם הזיהומים המערכתיים תקפו יותר פצועים שלא קובעו, מאשר פצועים שקובעו מיד עם היפצעם.

במידה ומדובר בשברים פשוטים באופן יחסי, יש לקבע את האיבר שנפגע לגפה הבריאה באמצעות משולש בד, חולצה, גרב, מגבת או כל חתיכת בד מתאימה. אולם אם קרה וישנו חשד לשבר בירך, בעמוד השדרה או באגן, יש צורך לקבע את השבר בצורה מקצועית, כך שלא יתחוללו נזקים נוספים.

במרכז לרפואת חרום תוכלו למצוא את כל הציוד הדרוש לקיבוע רפואי מוצלח של האיברים הפגועים.

 

ציוד רפואי לקיבוע

צווארון מתכוונן ל- 5 גדלים

צווארון זה מומלץ ע"י פרמדיקים לקיבוע עמוד השדרה הצווארי. הוא נועד לפגיעות טראומה באזור הצוואר והראש. הצווארון הינו נוח מאוד לשימוש, הוא מתקפל וניתן לשאת אותו בתוך תיק קומפקטי. יכולת ההתאמה שלו, מאפשרת שימוש בצווארון אחד למגוון רחב של מקרי חירום.

 

מתקן לקיבוע ראש צווארי רב פעמי (ספר תורה)

מתקן זה נועד לשימוש מעל לוח גב, הוא מקבע היטב את עמוד השדרה הצווארי. מד"א וכוחות ההצלה, עושים במתקן זה שימוש במקרי חירום. לעמוד המתקן – לחצו.

 

לוח גב לילדים

ילדים פצועים הם מחזה נורא, כדי לשמור על עמוד השדרה שלהם, ולהקל על סבלם, יש להשתמש בלוח גב מקצועי. לוח גב לילדים של המרכז לרפואת חרום, מכיל רתמות לקיבוע גוף הילד, הינו שקיף ברנטגן, עוזר לשמירה על נתיב אוויר פתוח מבחינת מבנהו ומתאים לשימוש באמבולנסים. למידע על המוצר LSP Infant/Pediatric Immobilization Board לוח גב לילדים.

 

לוח גב תקני מפלסטיק, קל משקל וצף במים

לוח גב זה נועד לקיבוע עמוד השדרה, מאושר ע"י מד"א ונמצא בשימוש באמבולנסים, בבריכות שחייה ובבתי חולים. ניתן לבצע מעליו החייאה בשילוב דפיברילציה וכן, לוח זה חוסך העברה של החולה ממיטה למיטה, משום שהוא שקיף ברנטגן. למידע על המוצר לוח גב תקני מפלסטיק – תוצרת L.S.P ארה"ב.

 

לוח גב מאלומיניום מתקפל כולל 3 רצועות לקשירה

נועד לקיבוע במקרה של פגיעה בעמוד השדרה, לוח זה הינו נוח לנשיאה וקל משקל, מכיוון שהוא מתקפל הוא גם נוח לאחסון. כיום עושים בו שימוש: אמבולנסים, בתי חולים, צה"ל וכוחות ההצלה. לחצו כאן למידע על המוצר.

 

ציוד חילוץ – כשמחר זה מאוחר

בום! רעש גדול, מפולות אבנים, קריסה. ואז שקט, כשרק זעקות בהלה וכאב של לכודים, קורעים את החור השחור בו נבלעו.

רעידות אדמה הן לא מושג בלתי מוכר במדינה הישראלית הקטנה שלנו, העומדת על התפר שבין הלוחות הטקטוניים. צוותי הצלה נערכים רבות לתרחיש מאיים זה. כדי לחלץ במהירות כמה שיותר פצועים מתוך שברי האדמה הרועדת, יש להצטייד באמצעי חילוץ רבי עוצמה.

המרכז לרפואת חרום מציע את ציוד החילוץ האיכותי מסוגו:

 

ציוד לאמ"ן – אירוע מרובה נפגעים

פיגוע בסדר גודל המוני, קריסה של בניין, תאונת שרשרת – כל אלו יכולים להתפתח לאר"ן – אירוע רב נפגעים. אירוע כזה עלול להעמיס על בתי החולים יותר משהם יכולים לקלוט. לצורך התמודדות במצב כזה, ישנו ציוד חירום שעשוי להציל חיים, ולשפר את איכות החיים של נפגעים רבים.

המרכז לרפואת חרום מציע ציוד רפואי מתקדם גם לאירועי אר"ן, האביזרים כבר היו בשימוש ע"י צה"ל, מד"א, צוותי הצלה ובתי חולים שונים.

 

ציוד רפואי לאר"ן

אוהל מרפאה לתאג"ד

אוהל גדול לטיפול בפצועים, נוח לשימוש, נפתח בצורה קלה ומהירה, נייד. כנסו לעמוד המוצר.

 

גרור תאורה לאירוע רב נפגעים

נגרר זה מתחבר לכל סוגי הרכבים, מכיל גנרטור פנימי. נגרר תאורה זה מאפשר לשמור על בטיחות המטפלים והפצועים במהלך אמ"ן.

 

גרור אר"ן לאירוע רב נפגעים

כולל ציוד רפואי לטראומה וחרום – נגרר הכולל את כל הציוד הרפואי הנדרש לאירועים של חירום, ניתן למצוא דגם מתקדם ודגם בסיסי. לחצו כאן למידע נוסף על המוצר.