זיווד אמבולנסים

זיווד אמבולנסים

זיווד אמבולנסים נועד כדי לשרת את צרכי החובשים ומטופליהם בכל רגע נתון. מטרת הזיווד היא לנצל בדרך מיטבית את כל שטחי האמבולנס המשמשים לטיפול, כך שתיווצר בתוכו תחנת עבודה יעילה וזמינה בכל עת. במרכז לרפואת חירום תמצאו את כל הציוד הרפואי הנדרש לזיווד מודולרי, שמותאם אישית לצרכי הארגון או האמבולנס הפרטי ולסוג הטיפול שהם מעניקים.

ציוד בלתי נפרד מניידת הטיפול הנמרץ

מצבי חירום שדורשים הזמנת אמבולנס הם לרוב תרחישי פתע שזמן יקר חולף בין רגע התרחשותם ועד קבלת הטיפול. על מנת לספק מענה רפואי יעיל וללא דיחוי, כל אמבולנס ערוך לטיפול בתוך שטחו. הכנסת מערכת הזיווד אל תוך האמבולנס היא פעולה שמקצרת את הזמן עד לתחילת הטיפול ובכך עשויה גם להציל חיים. מסיבה זו, זיווד האמבולנס הכרחי ביותר.

 

הסעת מטופלים תוך כדי טיפול רפואי ראשוני

אפשר לומר שאמבולנסים הם מעין חדרי מיון על גלגלים, שמבצעים טיפול ראשוני שלעתים ממשיך גם עד להבאתו של המטופל אל בית החולים הקרוב ביותר. הזמנת האמבולנס מתרחשת גם בעת פציעה שניתן לטפל בה במקום וגם כאשר יש צורך בפינוי לבית החולים. במקרים קשים כמו דום לב, שבץ או אירוע מוחי חלילה, צוות האמבולנס אמור להתחיל בפעולות החייאה מתאימות.

על מנת שכל אלו יבוצעו כהלכה ושהצוות יתפקד כראוי, יש לאייש כל אמבולנס בציוד החייאה וציוד רפואי זמין ורב.

 

זיווד אמבולנסים – מה הוא כולל?

הציוד הרלוונטי שמכניסים בתהליך זיווד האמבולנס כולל גם אבזור ספיציפי מאוד. למשל, בתוך כל אמבולנס חובה שתהיה עגלה מתקפלת שהופכת לאלונקה, סירנה תקינה ומערכת כריזה, שילוט חיצוני וכיתוב מתאימים ועוד.

המכשור והציוד הרפואי בתוך האמבולנס אמורים להכיל בראש ובראשונה ערכת עזרה ראשונה ובה אמצעי החייאה, ציוד למענה במצב של בעיות רפואית וסיבוכים כמו סוכרת, מחלת לב, כוויות, שברים, עילפון וכן כל האמצעים הנדרשים בכל ערכת עזרה ראשונה באשר היא כמו תחבושות סטריליות, חוסם עורקים, כפפות חד פעמיות, סקשן וגם אמצעים מקצועיים יותר כמו חמצן, טובוסים, וונפלונים, מפוחי הנשמה, זונדה ועוד.

 

דרישות חשובות מצוות האמבולנס

אמבולנס שלא ערך זיווד כראוי ולא צויד באמצעים המתאימים, עלול לגרוע ממצבו של המטופל ולדחות את הטיפול באופן שכרוך גם בסכנת חיים ממשית. ולכן מדובר באחת הפעולות החשובות ביותר בתפעול אמבולנסים, הדורשת ריענון, בקרה ופיקוח שוטפים לגבי מלאי הציוד הקיים וחידוש הציוד במידת הצורך.

צוות האמבולנס או עובדי הארגון מתבקשים לוודא שכל הציוד קיים לפני כל נסיעה, לארגן את הניידת מחדש בסיום הנסיעה ולוודא שכל הציוד קיים, תקין, שמיש ושלם, שהתרופות בתוקף ושיש מלאי מספק של ציוד מתכלה.

 

זיווד אמבולנסים תורם לרפואה שלמה ומציל חיים

קדושת החיים מצריכה מיצוי של כל מאמצי ההצלה האפשריים, הכוללים באופן טבעי גם הקצאה מקסימלית של המשאבים המתאימים לתרחיש. צוות האמבולנס שקיבל הכשרה מקצועית רלוונטית, יודע כיצד לפעול במהירות וביעילות כדי להימנע מעיכובים ולכן גם הציוד שברשותו, תקינותו, כמות שלו והאופן שבו הוא מאורגן בתוך הניידת, יהיה שותף מלא להצלחה של כל טיפול.

חשוב להבין: זיווד אמבולנסים מבוצע גם לאמבולנסים פרטיים, בהם הבעלים והמפעילים אמורים לדעת במדויק מהו הציוד הרפואי שנדרש ולקבל אישור ורישוי מתאימים להסעת מטופלים אל בתי החולים השונים. מפעילים אלו מחויבים גם באישור על הציוד הנדרש באמבולנס וזמינותו המלאה.

 

על המרכז לרפואת חירום

המרכז לרפואת חירום הוקם בשנת 1989 על ידי בכירים מהמערכת הצה"לית וממד"א. הניסיון המקצועי והצורך לספק מענה אזרחי יעיל בעתות חירום הובילו את החברה להפוך לאחת הגדולות והמנוסות ביותר בתחום לאורך השנים.

כיום מתמקדת החברה בשלושה מישורים מרכזיים:

 

אספקת ציוד ומכשור רפואי

המרכז לרפואת חירום מתמחה בייבוא ושיווק של מוצרים רפואיים לרבות מכשור רפואי לטיפול ולהחייאה, מוצרים רפואיים מתכלים, ערכות עזרה ראשונה ועוד.

 

חטיבת כוח אדם

כוללת מגישי עזרה ראשונה חובשים בעלי הכשרה ותעודות תקפות, לטיולים ולאירועים מכל סוג.

 

הכשרות וקורסים

ביצוע הכשרות ייעודיות בתחומי רפואת החירום כמו עזרה ראשונה, החייאה, קורסי ריענון והכשרת צוותי ע"ר.

 

לסיכום

ציוד האמבולנס כולל כאמור מספר אמצעים לתרחישים שונים כמו מחלות לב או כלי דם, סוכרת, אפילפסיה, אסתמה, שבץ ועוד. מלבד אלו, יש לדאוג גם לאמצעי עזרה ראשונה כמו תחבושות, משחות חיטוי וכמובן לעגלת מיטה שעליה המובל באמבולנס יכול לשבת או לשכב בהתאם למצבו.

צרו איתנו קשר ונשמח ללוות את תהליך הזיווד המלא בכל צי אמבולנסים וניידת פרטית.

לשמיעת הטקסט הקליקו: